Koliko smo spremni da podržimo medije u Srbiji?

News

Datum: Jun 22, 2021 / Izvor:

U domaćoj javnosti postoji svest o neophodnosti pružanja finansijske podrške nezavisnim i lokalnim medijima, kao i o konkretnom iznosu koji bi mogao biti izdvojen na mesečnom nivou. Ali, u Srbiji postoji i nedovoljna informisanost po pitanju raspodela budžeta namenjenih medijskim kućama i redakcijama. Sve ovde navedeno proističe iz ključnih nalaza istraživanja „Potrebe i navike medijske publike u Srbiji” koje je sprovedeno u junu prošle godine. Čak 33 odsto ispitanika u navedenom istraživanju smatra da mediji u Srbiji već dobijaju neophodnu finansijsku podršku iz budžeta, odnosno od novca koji plaćaju poreski obveznici. Ovakav odgovor jasno otkriva da građanima nisu u potpunosti poznati načini raspodele budžetskih sredstava, odnosno da su ta sredstva u najvećoj meri nedostupna redakcijama nezavisnih i lokalnih medija koji poštuju principe novinarskog posla i objektivnog izveštavanja.

Isto istraživanje otkriva da je 11 odsto građana Srbije raspoloženo da podrži medije, i to sa prosečnim mesečnim iznosom od 745 dinara. Više od polovine ispitanika je spremno da medije podržava kontinuirano, dok su ostali raspoloženi za jednokratnu podršku.

Upitani za razloge, ispitanici kao glavne navode da žele da podrže medije koji obrađuju „teme koje su im lično važne” (38%), „omogućavaju informacije do kojih nemaju svi pristup” (15%), „zbog toga što je trošak zanemarljiv” (13%), a među ostalima pominju se jednostavnost mehanizma plaćanja, odnosno želja da se „podrže mediji koji imaju jasnu misiju”.

Kampanja „Nezavisni mediji zavise od tebe” fokusiraće se na ona pitanja i aspekte funkcionisanja medijske scene u Srbiji koji zahtevaju jasnije i glasnije odgovore, a sa ciljem da stvori dodatni prostor za dijalog i predstavljanje medija od kojih zavisi naše razumevanje društva u kojem živimo.

VESTI

Image

RIZIK JE NE ZAPOČETI PROMENU!

Evan Trejs je od 2018. godine direktor IREX-a Srbiji, kao i USAID-ovog Projekta jačanja okruženja za održivost medija. Radio je u istočnoj Evropi, centralnoj Aziji i Briselu, a pre dolaska u Srbiju vodio je program modernizacije javnih biblioteka u Moldaviji i rukovodio je drugim razvojnim projektima fokusiranim na civilno društvo, medijsku pismenost, razvoj IT sektora i bezbednosnu saradnju.

Detaljnije
Image

OD KOGA ZAVISE NEZAVISNI MEDIJI - NAJAVA KONFERENCIJE

Kampanja "Podrži medije - Nezavisni mediji zavise od tebe" pokrenuta je pre dva meseca sa ciljem da ojača saradnju nezavisnih medija i građana.

Detaljnije
Image

IVANA PAVLOVIĆ, NOVA EKONOMIJA: MEDIJI I NOVINARI SU POSLEDNJA TAČKA MRAKA U KOJU GLEDATE.

Ivana Pavlović je urednica portala Nova Ekonomija, a njeno višegodišnje iskustvo u ekonomskom novinarstvu i "fekt-čekingu" je dragoceno u rasvetljavanju ključnih tema kampanje "Podrži medije". Kada građani postaju svesni važnosti nezavisnih medija? Sa kakvim se izazovima nezavisni mediji suočavaju i zašto moraju da menjaju svoj model poslovanja?

Detaljnije

Video

PODRŽI MEDIJE

Ono što znamo, čujemo i vidimo zavisi od njih. A oni zavise od naše podrške. Podrži medije! Jer nezavisni mediji zavise od tebe!

Još video materijala